Styrk din bækkenbund efter fødslen

Har du for nyligt været gennem graviditet og fødsel? Så har du måske lidt svært ved at overskue, hvordan kroppen har ændret sig og ikke helt opfører sig, som du har været vant til før. Det kan godt komme lidt som en overraskelse for mange, at der er ting, der kan blive ved med at genere, og at tingene ikke nødvendigvis bliver bedre lige med det samme efter fødslen. Der er bare sket så meget i kroppen i næsten et år, at det tager tid at komme helt tilbage igen.

Noget af det, du måske godt kunne tænke dig at få bedre kontrol over, er dine baller. Ved at være i stand til at aktivere sin ballemuskulatur, bliver man næsten automatisk også bedre til at kontrollere sin bækkenbund, og det kan godt betale sig, at man sætter tid og træning af til, at man bliver bedre til netop det – for bækkenbunden er noget af det, der bliver påvirket mest ved graviditet og fødsel.

Få styr på balletræningen

Der findes heldigvis rigtig mange skræddersyede forløb, der netop sørger for, at du kan få trænet dine baller tilbage til det, du kendte før graviditeten. Vores ballemuskulatur er noget af det største og stærkeste, der er på hele vores krop, og derfor er det da også noget af det, der virkelig er vigtigt, at man får trænet op med forskellig træning af baller.

Hvis du ikke helt kan vurdere, hvor meget du egentlig kan, kan du prøve at kigge på de tests, der findes, som hurtigt kan fortælle dig, om du er godt kørende, eller om der er noget, der godt kunne trænge til en omgang træning. Det kan være, det guider dig lidt på rette vej, så du ved, hvad du kan forvente af forløbet. Det er der mange, der sætter pris på at have en idé om.